Istnieje wiele nakazów i zakazów, jeśli chodzi o SEO i sposób pozycjonowania witryn przez Google. Mity i nieporozumienia dotyczące SEO są pełne w świecie marketingu cyfrowego, co nie jest zaskakujące, biorąc pod uwagę szybkość, z jaką wszystko się zmienia. Dlatego chcemy mieć pewność, że znasz najnowsze fakty dotyczące SEO!

Prawda jest taka, że ​​niektóre czynniki rankingowe nie mają już znaczenia z powodu ciągle zmieniających się algorytmów Google. Przyjrzyjmy się więc, na które czynniki rankingowe należy zwrócić uwagę w 2022 roku, a które należy pominąć.

Najważniejsze mity rankingowe Google

Zrozumienie mitów rankingowych Google pomoże Ci dokładnie poprawić wydajność SEO, zwiększyć ruch organiczny i poprawić rankingi Twojej witryny. Oto najczęstsze nieporozumienia dotyczące SEO:

Mit nr 1: kierowanie na słowa kluczowe jest nieistotne

Prawda: słowa kluczowe nadal mają znaczenie! Po prostu nie w taki sam sposób, jak kiedyś. Słowa kluczowe nadal są wyświetlane na stronach wyników wyszukiwania (SERP), a każda aktualizacja algorytmu Google ma na celu dalsze doskonalenie zamiaru wyszukiwania . W treści nadal należy umieszczać słowa kluczowe, ale wszelkie wysiłki marketerów treści i blogerów zmierzające do osiągnięcia określonego współczynnika słów kluczowych stały się przestarzałe wraz z aktualizacją Hummingbird firmy Google .

Tak więc współczynniki słów kluczowych są niedostępne, ale skupienie się na tworzeniu treści w oparciu o zamiar wyszukiwania – znajomość motywacji, dlaczego określone słowa kluczowe są przeszukiwane – i naturalnie uwzględnianie odpowiednich słów kluczowych w kopii ma kluczowe znaczenie.

Mit 2: Słowa kluczowe metatagów nie mają znaczenia

Prawda: Metatagi nie są już czynnikiem rankingowym Google. Metatagi są używane w dokumentach HTML w celu dostarczenia uporządkowanych metadanych o witrynie i pojawiają się między otwierającym i zamykającym tagiem <head> na stronie. Trzy elementy metatagów to:

  1. Znacznik tytułu
  2. Meta opis
  3. Meta słowa kluczowe lub frazy

Google nie używa metatagu słowa kluczowego do celów rankingowych; jednak słowa kluczowe z metatagami są nadal trafne, ponieważ wskazują Google, o czym jest Twoja treść. Metatagi mogą również uatrakcyjnić wyniki wyszukiwania, co przyciąga więcej kliknięć z wyszukiwań.

Mit 3: Kierowanie na słowa kluczowe w tekście zakotwiczenia nie ma znaczenia

Prawda: tekst zakotwiczenia ma znaczenie w SEO. Tekst zakotwiczenia to klikalny tekst w hiperłączu, który przenosi użytkownika na inną stronę w Twojej witrynie lub do domeny zewnętrznej, co nazywa się budowaniem linków . Budowanie linków stało się kluczową częścią strategii SEO; jednak w społeczności zajmującej się marketingiem treści toczy się debata na temat tego, czy należy używać słów kluczowych w tekście kotwicy.

Głównym powodem, dla którego marketerzy treści dyskutują o wartości słów kluczowych w tekście kotwicy, jest to, że nadmierna optymalizacja jest karana przez Google. Upychanie słów kluczowych jest postrzegane jako czerwona flaga, która negatywnie wpływa na rankingi witryn. Stwierdzenie, że tekst kotwicy bogaty w słowa kluczowe nie pomaga Twojej witrynie, nie jest dokładny, ponieważ tekst kotwicy pomaga Google zrozumieć zawartość strony i pomaga określić trafność, jeśli chodzi o tworzenie linków.

Dlatego zamiast unikać tekstów zakotwiczeń bogatych w słowa kluczowe, używaj ich mądrze i naturalnie, aby uniknąć kar.

Mit 4: Budowanie linków nie ma znaczenia

Prawda: Budowanie linków jest ważne, ponieważ w ten sposób Google pozycjonuje strony internetowe. Google zasadniczo bierze wszystkie witryny, które prowadzą do Ciebie, jako głosowanie na popularność. Google bierze również pod uwagę inne rzeczy, takie jak autorytet domeny witryny, do której prowadzi link. Jeśli istnieją strony ze spamem, które prowadzą do Ciebie, Twoje rankingi i autorytet domeny spadną. Dlatego ważne jest, aby w naturalny sposób zbudować swój profil linków. Chodzi o jakość, a nie ilość.

Dlaczego zmiana? W przeszłości webmasterzy i profesjonaliści SEO zaczęli wykorzystywać budowanie linków, tworząc fragmenty linków, które nie zawierały wartościowej treści tylko po to, aby poprawić ranking. Gdy Google się dostrzegł i skupił się na zamiarze wyszukiwania, aby dostarczać użytkownikom lepsze treści, posiadanie trafnych, wiarygodnych i autorytatywnych linków stało się nazwą gry.

Mit 5: Zbyt wiele słów kluczowych spowoduje słabe wyniki organiczne

Prawda: Eksperci SEO i blogerzy zawsze zadają sobie pytanie, ile słów kluczowych uważa się za zbyt wiele i czy Google będzie karać witrynę za nadmierną optymalizację. Prosta odpowiedź jest taka, że ​​dopóki słowa kluczowe są używane w sposób naturalny, a treść jest pomocna, liczba słów kluczowych nie ma tak naprawdę znaczenia.

Kluczem do uniknięcia nadmiernej optymalizacji jest upewnienie się, że w treści znajdują się różne słowa kluczowe, w tym:

  • Markowe słowa kluczowe
  • Słowa kluczowe produktu
  • Długie słowa kluczowe
  • Słowa kluczowe z krótkim ogonem
  • Słowa kluczowe definiujące rynek
  • Słowa kluczowe definiujące klienta
  • Utajone indeksowanie semantyczne  (LSI)
  • Kierowanie geograficzne

Konkluzja? Skoncentruj się na tworzeniu naturalnych i pomocnych treści dla odwiedzających Twoją witrynę, zamiast liczenia słów kluczowych.

Mit 6: Społeczności nie wpływają na SEO

Prawda: Chociaż prawdą jest, że „polubienie” lub komentarz pod postem społecznościowym nie wpływa bezpośrednio na rankingi Google, mają one pozytywny wpływ na udostępnianie i zaangażowanie.

A udostępnienia i zaangażowanie tworzą sygnały społecznościowe, które mogą mieć znaczną wartość w SEO. Wykazano, że udostępnianie na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedIn i innych kanałach społecznościowych zwiększa liczbę wyświetleń w mediach społecznościowych i organicznych współczynników klikalności (CTR). Sprawdź to badanie mediów społecznościowych na temat wpływu SEO , aby uzyskać więcej informacji.

Jeśli odniesiesz sukces w tworzeniu zaangażowania na swoich kontach społecznościowych, Twoje szanse na przyciągnięcie większej liczby odbiorców za pomocą bezpłatnych wyników wyszukiwania, a także na przyciągnięcie idealnego ruchu do Twojej witryny, wzrosną – co z kolei poprawi Twój CTR i liczbę wyświetleń.

Mit 7: Lokalne SEO nie ma już znaczenia

Prawda: gdy użytkownik szuka produktu lub usługi w swojej okolicy, którą podajesz, chcesz pojawić się w tych wynikach wyszukiwania. Ale jeśli Twoja witryna nie jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwania lokalnego, ci użytkownicy mogą Cię nie znaleźć. Może to oznaczać utratę konwersji i potencjalną utratę biznesu. W rzeczywistości 46% wszystkich wyszukiwań jest przeprowadzanych przez osoby poszukujące informacji lokalnych, a to znacząca liczba wyszukiwań!

Aby upewnić się, że Twoja firma pojawia się w lokalnych wyszukiwaniach, rozważ odwiedzenie Google Moja Firma (GMB) i utworzenie strony Google Moja Firma, która pomoże promować profil Twojej firmy w wyszukiwarce i na mapach Google.

Mit 8: Obrazy nie muszą być optymalizowane

Prawda: Google używa nazw plików i adresów URL do zrozumienia obrazów, co sprawia, że ​​optymalizacja obrazów jest koniecznością. Zasadniczo dobrym pomysłem jest używanie obrazów obsługiwanych przez Google, w tym tych typów plików:

  • JPEG
  • PNG
  • WebP
  • BMP
  • GIF
  • SVG

Twoje obrazy również muszą być dostępne, co wymaga dodania tekstu alternatywnego . Jeśli dodasz tekst alternatywny, Twoje obrazy będą dostępne i zrozumiałe dla osób z wadami wzroku lub innymi niepełnosprawnościami oraz pomogą Google je zrozumieć. (Dowiedz się więcej o dostępności stron internetowych i standardach dostępności WCAG 2.1.)

Twój tekst alternatywny powinien być jak najbardziej opisowy, bez prób spamerskich – na przykład „gofry” kontra „gofry czekoladowe z cukrem pudrem i syropem”. Im bardziej opisowy jest twój tekst alternatywny, tym lepiej rozumiany będzie twój wizerunek, a szansa na ukaranie za nadmierną optymalizację zmniejszona.

Ponadto, aby upewnić się, że Twoje obrazy można znaleźć w wyszukiwarce grafiki Google, rozważ użycie mapy witryny z obrazami i znaczników HTML, aby pomóc Google zrozumieć Twoje treści.

Mit 9: Szybkość strony nie jest ważna

Prawda: Szybkość strony jest krytycznym czynnikiem rankingu . W 2010 roku Google ogłosił, że szybkość jest wykorzystywana jako czynnik rankingowy dla wyszukiwań na komputerze. Następnie w 2018 r. Google ogłosił, że szybkość strony będzie również czynnikiem rankingowym dla wyszukiwań mobilnych.

Zasadniczo szybkość strony to miara szybkości ładowania treści na Twojej stronie. Szybkość swojej strony możesz ocenić za pomocą narzędzia Google PageSpeed ​​Insights , które podaje wynik i uwzględnia dane z raportu dotyczącego wrażeń użytkowników Chrome .

Problem z niską szybkością strony polega na tym, że może to zmniejszyć szanse na zatrzymanie obecnych użytkowników i zwiększyć współczynnik porzucania. Posiadanie szybko ładującej się witryny poprawia wrażenia użytkownika i zwiększa szanse na przyciągnięcie nowych użytkowników i utrzymanie istniejących. Oto kilka sposobów na poprawę szybkości strony:

  • Zminimalizuj CSS, JavaScript i HTML
  • Usuń nieużywany kod innej firmy
  • Usuń blokujący renderowanie JavaScript
  • Włącz buforowanie przeglądarki
  • Popraw czas reakcji serwera
  • Optymalizuj obrazy

Czas porzucić te mity dotyczące SEO

Istnieje wiele błędnych przekonań na temat SEO, co sprawia, że ​​trudno jest wiedzieć, na czym należy skoncentrować wysiłki na rzecz poprawy witryny. Celem każdej aktualizacji algorytmu Google jest ułatwienie użytkownikom znajdowania tego, czego szukają na podstawie intencji. Google będzie nadal wyszukiwać i udostępniać witryny internetowe, które zawierają najlepszą treść i informacje spełniające potrzeby użytkowników.

Aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i wiadomościami w zakresie marketingu cyfrowego, zasubskrybuj e-maile z naszego bloga, przesyłając formularz na tej stronie i odwiedź stronę algorytmów wyszukiwania Google, aby dowiedzieć się więcej o sposobie określania wyników SERP.

SEO ewoluuje – a my jesteśmy tutaj, aby Ci pomóc! Jeśli masz jakiekolwiek pytania lub potrzebujesz pomocy w optymalizacji witryny, nie wahaj się z nami skontaktować .